Statut UKS
Pełny tekst Statutu Klubu dostępny jest poniżej lub do pobrania (plik DOC ok. 70kB).STATUT UCZNIOWSKIEGO KLUBU SPORTOWEGO „CZWÓRKA” ŚWIDNICA
2. Klub działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o
Stowarzyszeniach( Dz.U. z 2001, Nr 79, poz. 855 z późn. zm.) oraz niniejszego statutu.
2. Do realizacji zadań statutowych Klub może zatrudniać pracowników.
3. Klub nie może:
1) udzielać pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Klubu w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej,
pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”,
2) przekazywać majątku na rzecz członków Klubu, członków organów lub pracowników Klubu oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, a w szczególności, jeśli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
3) wykorzystywać majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba, że to wykorzystanie wynika ze statutowego celu organizacji,
4) zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
1) rozwijanie różnych form kultury fizycznej w środowisku dzieci i młodzieży szkolnej,
2) kształtowanie pozytywnych cech charakteru i osobowości dzieci i młodzieży szkolnej,
3) integrowanie środowisk uczniowskich, rodzicielskich i nauczycielskich na terenie swojego działania
4) planowanie i organizowanie pozalekcyjnego życia sportowego uczniów w oparciu o możliwości obiektowe i sprzętowe szkoły oraz pomoc organizacyjną i materialną rodziców uczniów i sympatyków Klubu,
5) angażowanie wszystkich uczniów do różnorodnych form aktywności ruchowej, gier i zabaw dostosowanych do wieku, stopnia sprawności i zainteresowań sportowych,
1) wspomaganie realizacji szkolnych zajęć wychowania fizycznego,
2) organizowanie zajęć sportowych dla uczniów szkoły w celu wszechstronnego rozwoju ich sprawności fizycznej i umysłowej,
3) organizowanie obozów sportowych,
4) organizowanie różnorodnych form współzawodnictwa sportowego,
5) uczestniczenie w imprezach sportowych organizowanych na obszarze działania samorządu terytorialnego i poza nim,
6) organizowanie działalności sportowej ze szczególnym uwzględnieniem funkcji zdrowotnych,
1) kierownictwem i radą szkoły,
2) organami rządowymi i samorządowymi,
3) innymi klubami i związkami sportowymi oraz stowarzyszeniami i związkami stowarzyszeń.
1) społecznej pracy swoich członków i działaczy,
2) pomocy materialnej i organizacyjnej rodziców uczniów i działaczy,
3) bazie sportowo-rekreacyjnej szkoły.
1) zwyczajnych.
2) wspierających.
2. Małoletni mogą być członkami Klubu za zgodą ich przedstawicieli ustawowych.
1) uczestnictwa w Walnych Zebraniach Klubu z biernym i czynnym prawem wyborczym, z ograniczeniami określonymi w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy – Prawo o stowarzyszeniach,
2) zgłaszania propozycji i wniosków wobec władz Klubu,
3) uczestnictwa w zawodach i imprezach sportowych organizowanych przez Klub,
4) korzystania z wszelkich urządzeń Klubu na zasadach określanych przez Zarząd Klubu,
5) korzystania z innych uprawnień określonych przez Zarząd Klubu.
1) uczestniczenia bezpośrednio w Walnych Zebraniach Klubu z głosem doradczym,
2) zgłaszania wniosków i propozycji wobec władz Klubu,
3) korzystania z innych uprawnień określonych przez Zarząd Klubu.
1) branie czynnego udziału w działalności Klubu,
2) przestrzeganie postanowień statutu i uchwał władz Klubu,
3) godne reprezentowanie barw Klubu,
4) płacenie składek na zasadach ustalonych przez Walne Zebranie Klubu (nie dotyczy członka wspierającego).
1) śmierci członka,
2) dobrowolnego wystąpienia z Klubu,
3) rozwiązania się Klubu,
4) skreślenia z listy członków uchwałą Zarządu Klubu w przypadku, jeżeli członek:
a) w sposób zawiniony narusza obowiązki statutowe,
b) działa na szkodę Klubu,
c) nie bierze udziału w działalności statutowej Klubu przez okres 6 miesięcy,
d) zalega z płatnością składek przez okres 3 miesięcy.
2. Uchwałę o skreśleniu z listy członków podejmuje Zarząd Klubu. Od uchwały tej członek może się odwołać do Walnego Zebrania Klubu w ciągu 30 dni od dnia jej doręczenia wraz z uzasadnieniem.
3. Postanowienia ust. 1 – 2 stosuje się odpowiednio do członków wspierających.
1) Walne Zebranie Klubu,
2) Zarząd,
3) Komisja Rewizyjna.
2. Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 3 lata. Członkowie Zarządu i Komisji Rewizyjnej wybierani są przez Walne Zebranie Klubu w głosowaniu tajnym chyba, że więcej niż połowa członków biorących udział w Walnym Zebraniu opowie się za wyborami w głosowaniu jawnym.
3. Uchwały wszystkich władz Klubu zapadają zwykłą większością głosów o ile postanowienia Statutu nie stanowią inaczej.
1. Walne Zebranie Klubu jest najwyższą Władzą Klubu i może być zwyczajne i nadzwyczajne.
2. Walne Zebranie Sprawozdawcze zwoływane jest przez Zarząd raz do roku.
3. Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze Klubu zwoływane jest przez Zarząd Klubu raz na trzy lata.
4. O czasie, miejscu i porządku obrad Walnego Zebrania Klubu członkowie mogą zostać zawiadomieni poprzez następującą formę: pisemnie – listownie (list polecony), tablica ogłoszeń w siedzibie Klubu, e-mail, strona internetowa Klubu, telefonicznie, co najmniej 14 dni przed terminem Walnego Zebrania Klubu.
5. Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu zwoływane jest przez Zarząd Klubu:
1) z własnej inicjatywy,
2) na wniosek Komisji Rewizyjnej,
3) na wniosek 1/3 ogółu członków.
6. Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu odbywa się nie później niż w ciągu miesiąca od złożenia wniosku lub podjęcia uchwały i obraduje nad sprawami, dla których zostało zwołane.
1. Do wyłącznej kompetencji Walnego Zebrania Klubu należy:
1) uchwalanie programów sportowej, organizacyjnej i finansowej działalności Klubu,
2) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej,
3) uchwalenie na wniosek Komisji Rewizyjnej absolutorium dla Zarządu Klubu,
4) wybór Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej,
5) podejmowanie uchwał o zmianie statutu lub rozwiązania Klubu,
6) ustalanie wysokości i trybu płacenia składek członkowskich,
7) rozpatrywanie i rozstrzyganie innych spraw wniesionych pod obrady Walnego Zebrania Klubu.
8) rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu.
2. Walne Zebranie Klubu jest prawomocne:
1) w pierwszym terminie – gdy uczestniczy w nim co najmniej połowa członków,
2) w drugim terminie – bez względu na liczbę członków obecnych, o ile termin ten był podany w zawiadomieniu, przy czym konieczna jest obecność minimum dwóch członków Zarządu Klubu, w tym Przewodniczącego lub Sekretarza Klubu.
3. W Walnym Zebraniu Klubu mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez Zarząd.
2. Zebrania Zarządu Klubu odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż 4 razy w roku.
3. Do ważności uchwał Zarządu Klubu konieczna jest obecność, co najmniej 1/2 liczby członków Zarządu, w tym Przewodniczącego lub Sekretarza.
4. W okresie pomiędzy posiedzeniami Zarządu jego uprawnienia przysługują Przewodniczącemu działającemu wspólnie z Sekretarzem.
1) reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
2) wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Klubu,
3) uchwalanie okresowych planów działania i preliminarzy budżetowych,
4) powoływanie i rozwiązywanie komisji problemowych,
5) przyjmowanie i skreślanie członków,
6) zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
7) składanie sprawozdań z działalności Klubu,
8) zwoływanie Walnego Zebrania Klubu.
2. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków wybieranych przez Walne Zebranie Klubu, w tym z: Przewodniczącego i Sekretarza.
3. Komisja Rewizyjna działa w oparciu o regulamin zatwierdzony przez Walne Zebranie Klubu.
4. Do czynności Komisji Rewizyjnej należy:
1) przeprowadzanie okresowych kontroli działalności statutowej i finansowej Klubu,
2) wydawanie zaleceń pokontrolnych w przypadku stwierdzenia uchybień w działalności, określenie terminów oraz sposobów ich usunięcia,
3) składanie sprawozdań z całokształtu swej działalności na Walnym Zebraniu Klubu oraz stawianie wniosku o udzielenie lub odmowę udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi Klubu,
4) składanie zastrzeżeń w stosunku do projektowych uchwał, postanowień i przedsięwzięć Zarządu Klubu, jeżeli Komisja dojdzie do wniosku, że spowodują one lub mogą spowodować nieprawidłowości w działaniu Klubu,
5) występowanie z żądaniem zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Klubu, względnie z wnioskiem o zwołanie posiedzenia Zarządu w przypadkach stwierdzenia niezgodnych z prawem lub Statutem bądź istotnymi interesami Klubu działań Zarządu.
1. Członkostwo w Zarządzie lub Komisji Rewizyjnej ustaje na skutek:
1) upływu kadencji,
2) zrzeczenia się udziału w tych organach,
3) odwołania przez Walne Zebranie Klubu, gdy członek naruszył postanowienia statutu lub niegodnym zachowaniem naruszył dobre imię i autorytet Klubu,
4) nie uczestniczenie w Zarządzie lub Komisji Rewizyjnej przez kolejne pięć posiedzeń.
2. Przed podjęciem uchwały, o której mowa w ust. 1 pkt 3, Walne Zebranie powinno wysłuchać wyjaśnień zainteresowanego członka.
1. Na miejsce członków Zarządu lub Komisji Rewizyjnej Klubu, których członkostwo ustało z przyczyn określonych w § 25 ust. 1 pkt 2 i 3 wchodzą do końca kadencji, osoby, które w wyborach do tych władz uzyskały kolejno największą liczbę głosów, w liczbie nie większej, niż połowa członków Zarządu lub Komisji Rewizyjnej.
2. W przypadku braku osób, o których mowa w ust. 1, Zarząd zwołuje Walne Zebranie Klubu w sprawie uzupełnienia składu osobowego w organach Klubu.
3. Kooptacja, o której mowa w ust. 1 nie może dotyczyć więcej niż połowy członków Zarządu lub Komisji Rewizyjnej.
2. Zasady oraz tryb przyznawania wyróżnień i nagród określa regulamin uchwalony przez Zarząd Klubu.
1) upomnienia,
2) nagany,
3) zawieszenia w prawach członka na okres ( np. 12 miesięcy),
4) wykluczenia.
2. Od uchwały Zarządu Klubu o ukaraniu członkowi Klubu przysługuje prawo do odwołania się do Walnego Zebrania Klubu w terminie 30 dni.
3. Uchwała Walnego Zebrania Klubu o ukaraniu jest ostateczna.
2. Środki finansowe na realizację zadań statutowych Klub uzyskuje z:
1) składek członkowskich,
2) darowizn, zapisów i spadków,
3) dotacji budżetowych na zadania zlecone Klubowi,
4) dotacje na zadania zlecone przez samorząd terytorialny,
5) majątku Klubu,
6) innych źródeł.
1) obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania w I terminie,
2) w drugim terminie – bez względu na liczbę członków obecnych, o ile termin ten był podany w zawiadomieniu, przy czym konieczna jest obecność minimum dwóch członków Zarządu Klubu, w tym Przewodniczącego lub Sekretarza Klubu.
2. Uchwała o rozwiązaniu się Klubu określa tryb likwidacji łącznie z ustanowieniem likwidatora oraz wskazania celu, na jaki zostanie przeznaczony majątek stowarzyszenia, pozostały po zakończeniu likwidacji.
2. Interpretacja przepisów statutu należy do kompetencji Zarządu Klubu.
Świdnica, dnia 04.12.2015 r.
ROZDZIAŁ 1.
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
§ 1
Uczniowski Klub Sportowy "Czwórka" Świdnica, zwany dalej Klubem jest stowarzyszeniem zrzeszającym uczniów, rodziców, nauczycieli i sympatyków.§ 2
Siedzibą Klubu jest Szkoła Podstawowa nr 4 w Świdnicy.§ 3
Klub działa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.§ 4
1. Klub jest zawiązany na czas nieokreślony oraz posiada osobowość prawną.2. Klub działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o
Stowarzyszeniach( Dz.U. z 2001, Nr 79, poz. 855 z późn. zm.) oraz niniejszego statutu.
§ 5
1. Klub może być członkiem okręgowych, regionalnych i ogólnokrajowych związków stowarzyszeń i związków sportowych.§ 6
1. Klub jest organizacją o celach nie zarobkowych a wszelkie uzyskane w trakcie działalności dochody przeznaczane są na realizację zadań statutowych.2. Do realizacji zadań statutowych Klub może zatrudniać pracowników.
3. Klub nie może:
1) udzielać pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Klubu w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej,
pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”,
2) przekazywać majątku na rzecz członków Klubu, członków organów lub pracowników Klubu oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, a w szczególności, jeśli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
3) wykorzystywać majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba, że to wykorzystanie wynika ze statutowego celu organizacji,
4) zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
§ 7
Klub używa pieczęci, godła, flagi, barw, odznak i znaczków organizacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.ROZDZIAŁ 2.
Cele Klubu oraz ich realizacja
Cele Klubu oraz ich realizacja
§ 8
1. Celem Klubu jest:1) rozwijanie różnych form kultury fizycznej w środowisku dzieci i młodzieży szkolnej,
2) kształtowanie pozytywnych cech charakteru i osobowości dzieci i młodzieży szkolnej,
3) integrowanie środowisk uczniowskich, rodzicielskich i nauczycielskich na terenie swojego działania
4) planowanie i organizowanie pozalekcyjnego życia sportowego uczniów w oparciu o możliwości obiektowe i sprzętowe szkoły oraz pomoc organizacyjną i materialną rodziców uczniów i sympatyków Klubu,
5) angażowanie wszystkich uczniów do różnorodnych form aktywności ruchowej, gier i zabaw dostosowanych do wieku, stopnia sprawności i zainteresowań sportowych,
§ 9
1. Klub realizuje swoje cele w szczególności przez:1) wspomaganie realizacji szkolnych zajęć wychowania fizycznego,
2) organizowanie zajęć sportowych dla uczniów szkoły w celu wszechstronnego rozwoju ich sprawności fizycznej i umysłowej,
3) organizowanie obozów sportowych,
4) organizowanie różnorodnych form współzawodnictwa sportowego,
5) uczestniczenie w imprezach sportowych organizowanych na obszarze działania samorządu terytorialnego i poza nim,
6) organizowanie działalności sportowej ze szczególnym uwzględnieniem funkcji zdrowotnych,
§ 10
1. Klub realizuje swoje zadania we współdziałaniu z:1) kierownictwem i radą szkoły,
2) organami rządowymi i samorządowymi,
3) innymi klubami i związkami sportowymi oraz stowarzyszeniami i związkami stowarzyszeń.
§ 11
1. Klub opiera swoją działalność przede wszystkim na:1) społecznej pracy swoich członków i działaczy,
2) pomocy materialnej i organizacyjnej rodziców uczniów i działaczy,
3) bazie sportowo-rekreacyjnej szkoły.
ROZDZIAŁ 3.
Członkowie Klubu, ich prawa i obowiązki
Członkowie Klubu, ich prawa i obowiązki
§ 12
1. Członkowie Klubu dzielą się na:1) zwyczajnych.
2) wspierających.
§ 13
1. Członkami zwyczajnymi Klubu mogą być uczniowie szkół, rodzice uczniów i nauczyciele, którzy złożą pisemną deklarację i zostaną przyjęci przez Zarząd Klubu.2. Małoletni mogą być członkami Klubu za zgodą ich przedstawicieli ustawowych.
§ 14
1. Członkowie zwyczajni mają prawo do:1) uczestnictwa w Walnych Zebraniach Klubu z biernym i czynnym prawem wyborczym, z ograniczeniami określonymi w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy – Prawo o stowarzyszeniach,
2) zgłaszania propozycji i wniosków wobec władz Klubu,
3) uczestnictwa w zawodach i imprezach sportowych organizowanych przez Klub,
4) korzystania z wszelkich urządzeń Klubu na zasadach określanych przez Zarząd Klubu,
5) korzystania z innych uprawnień określonych przez Zarząd Klubu.
§ 15
Członkami wspierającymi mogą być osoby fizyczne i osoby prawne, które popierają cele Klubu, zadeklarują pomoc materialno-finansową dla Klubu i zostaną przyjęci przez Zarząd Klubu.§ 16
1. Członkowie wspierający mają prawo do:1) uczestniczenia bezpośrednio w Walnych Zebraniach Klubu z głosem doradczym,
2) zgłaszania wniosków i propozycji wobec władz Klubu,
3) korzystania z innych uprawnień określonych przez Zarząd Klubu.
§ 17
1. Do obowiązków członków Klubu należy:1) branie czynnego udziału w działalności Klubu,
2) przestrzeganie postanowień statutu i uchwał władz Klubu,
3) godne reprezentowanie barw Klubu,
4) płacenie składek na zasadach ustalonych przez Walne Zebranie Klubu (nie dotyczy członka wspierającego).
§ 18
1. Członkostwo w Klubie ustaje na skutek:1) śmierci członka,
2) dobrowolnego wystąpienia z Klubu,
3) rozwiązania się Klubu,
4) skreślenia z listy członków uchwałą Zarządu Klubu w przypadku, jeżeli członek:
a) w sposób zawiniony narusza obowiązki statutowe,
b) działa na szkodę Klubu,
c) nie bierze udziału w działalności statutowej Klubu przez okres 6 miesięcy,
d) zalega z płatnością składek przez okres 3 miesięcy.
2. Uchwałę o skreśleniu z listy członków podejmuje Zarząd Klubu. Od uchwały tej członek może się odwołać do Walnego Zebrania Klubu w ciągu 30 dni od dnia jej doręczenia wraz z uzasadnieniem.
3. Postanowienia ust. 1 – 2 stosuje się odpowiednio do członków wspierających.
ROZDZIAŁ 4.
Władze Klubu
Władze Klubu
§ 19
1. Władzami Klubu są:1) Walne Zebranie Klubu,
2) Zarząd,
3) Komisja Rewizyjna.
2. Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 3 lata. Członkowie Zarządu i Komisji Rewizyjnej wybierani są przez Walne Zebranie Klubu w głosowaniu tajnym chyba, że więcej niż połowa członków biorących udział w Walnym Zebraniu opowie się za wyborami w głosowaniu jawnym.
3. Uchwały wszystkich władz Klubu zapadają zwykłą większością głosów o ile postanowienia Statutu nie stanowią inaczej.
§ 20
1. Walne Zebranie Klubu jest najwyższą Władzą Klubu i może być zwyczajne i nadzwyczajne.
2. Walne Zebranie Sprawozdawcze zwoływane jest przez Zarząd raz do roku.
3. Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze Klubu zwoływane jest przez Zarząd Klubu raz na trzy lata.
4. O czasie, miejscu i porządku obrad Walnego Zebrania Klubu członkowie mogą zostać zawiadomieni poprzez następującą formę: pisemnie – listownie (list polecony), tablica ogłoszeń w siedzibie Klubu, e-mail, strona internetowa Klubu, telefonicznie, co najmniej 14 dni przed terminem Walnego Zebrania Klubu.
5. Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu zwoływane jest przez Zarząd Klubu:
1) z własnej inicjatywy,
2) na wniosek Komisji Rewizyjnej,
3) na wniosek 1/3 ogółu członków.
6. Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu odbywa się nie później niż w ciągu miesiąca od złożenia wniosku lub podjęcia uchwały i obraduje nad sprawami, dla których zostało zwołane.
§ 21
1. Do wyłącznej kompetencji Walnego Zebrania Klubu należy:
1) uchwalanie programów sportowej, organizacyjnej i finansowej działalności Klubu,
2) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej,
3) uchwalenie na wniosek Komisji Rewizyjnej absolutorium dla Zarządu Klubu,
4) wybór Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej,
5) podejmowanie uchwał o zmianie statutu lub rozwiązania Klubu,
6) ustalanie wysokości i trybu płacenia składek członkowskich,
7) rozpatrywanie i rozstrzyganie innych spraw wniesionych pod obrady Walnego Zebrania Klubu.
8) rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu.
2. Walne Zebranie Klubu jest prawomocne:
1) w pierwszym terminie – gdy uczestniczy w nim co najmniej połowa członków,
2) w drugim terminie – bez względu na liczbę członków obecnych, o ile termin ten był podany w zawiadomieniu, przy czym konieczna jest obecność minimum dwóch członków Zarządu Klubu, w tym Przewodniczącego lub Sekretarza Klubu.
3. W Walnym Zebraniu Klubu mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez Zarząd.
§ 22
1. Zarząd Klubu składa się z 3 do 7 członków wybieranych przez Walne Zebranie Klubu, w tym z: Przewodniczącego i Sekretarza.2. Zebrania Zarządu Klubu odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż 4 razy w roku.
3. Do ważności uchwał Zarządu Klubu konieczna jest obecność, co najmniej 1/2 liczby członków Zarządu, w tym Przewodniczącego lub Sekretarza.
4. W okresie pomiędzy posiedzeniami Zarządu jego uprawnienia przysługują Przewodniczącemu działającemu wspólnie z Sekretarzem.
§ 23
1. Do zadań Zarządu Klubu należy kierowanie bieżącą działalnością Klubu w okresach pomiędzy Walnymi Zebraniami Klubu, a w szczególności:1) reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
2) wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Klubu,
3) uchwalanie okresowych planów działania i preliminarzy budżetowych,
4) powoływanie i rozwiązywanie komisji problemowych,
5) przyjmowanie i skreślanie członków,
6) zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
7) składanie sprawozdań z działalności Klubu,
8) zwoływanie Walnego Zebrania Klubu.
§ 24
1. Komisja Rewizyjna jest organem kontrolującym całokształt działalności Klubu.2. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków wybieranych przez Walne Zebranie Klubu, w tym z: Przewodniczącego i Sekretarza.
3. Komisja Rewizyjna działa w oparciu o regulamin zatwierdzony przez Walne Zebranie Klubu.
4. Do czynności Komisji Rewizyjnej należy:
1) przeprowadzanie okresowych kontroli działalności statutowej i finansowej Klubu,
2) wydawanie zaleceń pokontrolnych w przypadku stwierdzenia uchybień w działalności, określenie terminów oraz sposobów ich usunięcia,
3) składanie sprawozdań z całokształtu swej działalności na Walnym Zebraniu Klubu oraz stawianie wniosku o udzielenie lub odmowę udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi Klubu,
4) składanie zastrzeżeń w stosunku do projektowych uchwał, postanowień i przedsięwzięć Zarządu Klubu, jeżeli Komisja dojdzie do wniosku, że spowodują one lub mogą spowodować nieprawidłowości w działaniu Klubu,
5) występowanie z żądaniem zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Klubu, względnie z wnioskiem o zwołanie posiedzenia Zarządu w przypadkach stwierdzenia niezgodnych z prawem lub Statutem bądź istotnymi interesami Klubu działań Zarządu.
§ 25
1. Członkostwo w Zarządzie lub Komisji Rewizyjnej ustaje na skutek:
1) upływu kadencji,
2) zrzeczenia się udziału w tych organach,
3) odwołania przez Walne Zebranie Klubu, gdy członek naruszył postanowienia statutu lub niegodnym zachowaniem naruszył dobre imię i autorytet Klubu,
4) nie uczestniczenie w Zarządzie lub Komisji Rewizyjnej przez kolejne pięć posiedzeń.
2. Przed podjęciem uchwały, o której mowa w ust. 1 pkt 3, Walne Zebranie powinno wysłuchać wyjaśnień zainteresowanego członka.
§ 26
1. Na miejsce członków Zarządu lub Komisji Rewizyjnej Klubu, których członkostwo ustało z przyczyn określonych w § 25 ust. 1 pkt 2 i 3 wchodzą do końca kadencji, osoby, które w wyborach do tych władz uzyskały kolejno największą liczbę głosów, w liczbie nie większej, niż połowa członków Zarządu lub Komisji Rewizyjnej.
2. W przypadku braku osób, o których mowa w ust. 1, Zarząd zwołuje Walne Zebranie Klubu w sprawie uzupełnienia składu osobowego w organach Klubu.
3. Kooptacja, o której mowa w ust. 1 nie może dotyczyć więcej niż połowy członków Zarządu lub Komisji Rewizyjnej.
ROZDZIAŁ 5.
Wyróżnienia i kary
Wyróżnienia i kary
§ 27
1. Za aktywny udział w realizacji zadań Klubu przyznawane są wyróżnienia i nagrody.2. Zasady oraz tryb przyznawania wyróżnień i nagród określa regulamin uchwalony przez Zarząd Klubu.
§ 28
1. W razie naruszenia postanowień Statutu lub uchwał władz Klubu, Zarządowi przysługuje – zgodnie z regulaminem – prawo wymierzania następujących kar:1) upomnienia,
2) nagany,
3) zawieszenia w prawach członka na okres ( np. 12 miesięcy),
4) wykluczenia.
2. Od uchwały Zarządu Klubu o ukaraniu członkowi Klubu przysługuje prawo do odwołania się do Walnego Zebrania Klubu w terminie 30 dni.
3. Uchwała Walnego Zebrania Klubu o ukaraniu jest ostateczna.
ROZDZIAŁ 6.
Majątek i fundusze Klubu
Majątek i fundusze Klubu
§ 29
1. Na majątek Klubu składają się nieruchomości, ruchomości oraz fundusze.2. Środki finansowe na realizację zadań statutowych Klub uzyskuje z:
1) składek członkowskich,
2) darowizn, zapisów i spadków,
3) dotacji budżetowych na zadania zlecone Klubowi,
4) dotacje na zadania zlecone przez samorząd terytorialny,
5) majątku Klubu,
6) innych źródeł.
§ 30
Dla ważności oświadczeń w zakresie praw, podejmowania zobowiązań majątkowych oraz udzielania pełnomocnictw wymagane są podpisy dwóch osób spośród następujących: Przewodniczącego i Sekretarza.ROZDZIAŁ 7.
Zmiana Statutu i rozwiązanie się Klubu
Zmiana Statutu i rozwiązanie się Klubu
§ 31
Zmiany statutu Klubu wymagają uchwały Walnego Zebrania Klubu podjętej większością 2/3 głosów przy obecności, co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.§ 32
1. Rozwiązanie się Klubu może nastąpić na podstawie uchwały Walnego Zebrania Klubu podjętej większością 2/3 głosów przy:1) obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania w I terminie,
2) w drugim terminie – bez względu na liczbę członków obecnych, o ile termin ten był podany w zawiadomieniu, przy czym konieczna jest obecność minimum dwóch członków Zarządu Klubu, w tym Przewodniczącego lub Sekretarza Klubu.
2. Uchwała o rozwiązaniu się Klubu określa tryb likwidacji łącznie z ustanowieniem likwidatora oraz wskazania celu, na jaki zostanie przeznaczony majątek stowarzyszenia, pozostały po zakończeniu likwidacji.
ROZDZIAŁ 8
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
§ 33
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązujące.2. Interpretacja przepisów statutu należy do kompetencji Zarządu Klubu.
Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2014 r. poz. 715) w związku z § 5 rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 243, poz. 1449) oraz uchwały Nr 1/2015 Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Uczniowskiego Klubu Sportowego „Czwórka” Świdnica z dnia 19 listopada 2015 r. w sprawie zmiany w Statucie, wpisano do ewidencji uczniowskich klubów sportowych prowadzonej przez Starostę Świdnickiego zmianę statutu Uczniowskiego Klubu Sportowego „Czwórka” Świdnica z dniem 04.12.2015 r. pod numerem 56.
Świdnica, dnia 04.12.2015 r.